۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۱۸

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

برای برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها منتظر دستور وزیر هستیم

برای برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها منتظر دستور وزیر هستیم

مدیرکل دفترامور مشترک فدراسیون‌های ورزشی می‌گوید به محض موافقت و دستور وزیر ورزش، برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌‎ها از سر گرفته می‌شود.

علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با توجه به ابلاغ اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی برگزاری مجتمع انتخاباتی بر اساس این اساسنامه الزامی است، گفت: به همین دلیل ثبت نام های انجام شده از کاندیداهای ریاست در سه فدراسیون اسکیت، تیراندازی و ژیمناستیک را باطل اعلام کردیم تا طبق اساسنامه جدید و آئین نامه تدوین شده اقدام به برگزاری انتخابات کنیم.

وی تصریح کرد: پیش نویس آئین نامه «شرایط اختصاصی نامزدهای دارای وثاقت و امانت، نحوه ثبت نام و رای گیری برای داوطلبان پست های هیات رئیسه فدراسیون های ورزشی» هم تهیه شده و در اختیار فدراسیون ها قرار گرفته است تا تاییدیه اعضای هیات رئیسه آنها را بگیریم. این اولین گامی بود که برای اجرایی شدن این آئین نامه و ملاک قراردادن آن برای تشکیل مجامع انتخاباتی باید برداشته می شد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی با بیان اینکه تا به امروز برخی فدراسیون ها تاییدیه هیات رئیسه خود در مورد آئین نامه موردنظر را به وزارت ورزش اعلام کرده اند، در مورد زمان از سرگیری مجامع انتخاباتی فدراسیون ها خاطرنشان کرد: برای برگزاری مجامع مشکلی نداریم اما این مسئله منوط به موافقت و دستور وزیر است. به محض اینکه دستور لازم را در این زمینه دریافت کنیم، انتخابات را آغاز می کنیم.

خسروی خاطرنشان کرد: معاونت ها و بخش های مختلف وزارت ورزش در حال ارائه گزارش کار و عملکرد به وزیر جدید ورزش هستند. دفتر امور مشترک فدراسیون ها یکی از این بخش هاست و قاعدتا بخش مهمی از گزارش کار ما مربوط به انتخابات فدراسیون هاست و مجامعی که باید برگزار کنیم به خصوص که در نیمه دوم سال دوره ریاست چند فدراسیون دیگر (۸ فدراسیون) هم تمام می شود.

وی با تاکید بر اینکه ثبت نام کاندیداهای ریاست برای فدراسیون های اسکیت، تیراندازی و ژیمناستیک که پیش از این انجام شده بود باید مجدد انجام شود و در مورد فدراسیون های دیگر هم باید طبق اساسنامه و آئین نامه اقدام شود به این سوال مبنی بر اینکه «انتخابات ۱۱ فدراسیون موردنظر تا پیش از مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برگزار می شود؟»، پاسخ داد.

خسروی در این زمینه گفت: تلاش وزارت ورزش این است انتخابات فدراسیون ها در موعد مقرر برگزار شود. به محض اینکه وزیر ورزش دستور دهد انتخابات را در برنامه قرار می دهیم.

کد خبر 5304630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha